Rabu, 12 Desember 2018

SULUH HIDUP, PEGALANG IDEP, PENGURIP BAYU


Rikale  bayune pragat oon  padahal  sube  ngajeng  megenepan , paling kenehe, inguh, bingung, stress to  tandane  hidupe sube kepetengan.  Kepetengan  ento ade    dilokasi pikiran, lokasi  idep lan dilokasi hati. Laksane  nganggoang kite, demen melog-melog, curang, galak, pura-pura  ento masi tandane  sube kepetengan. Laksane terus memeteng sing inget nyalanang agame yen sube keliwat-liwat to  ngeranaang keneh paling, inguh,   kesakitan lan  bayune oon-oonan ataumati bayu. Biasane  di umur  sube  tue secara umum  manuse  dijagate liunan je   ngalamin kondisi bayu  oon-oonan , perasaan  sumpek, paling lan bingung. Jaman modern terkadang  umur nu  ngude  liu sube ngalamin   kondisi bayu pragat oon-oonan lan.
 Didubane  oon lan sakit-sakitan, mael-mael  makanan lan obat kesehatane  bakat  beli  ngeranaang  boros hidupe.  Hidupe   kesakitan,  tune penghasilan   anggon  meli  obat lan  makanan kesehatan  nyajaang sube  mael pesan  ngalih hiidupe apang sehat. Sinah hidupe  sube  tune  penghasilan ditambah miayaain  dewek meli obat mael dadine  hidupe  sing  ngelah ape.
Sebab utama  ne mekerane  hidupe oon-oonan, inguh,sumpek diperasaan  sejatine ulian  Suluh  hidup  sejati  ne ade  dihati  sube  cenik endihne  atau mekire  mati.  Suluh  hidup  atau  sundih  ne ade  dihati  sube  cenik  endihne  to  masi ulian  sebagian besar anake  digunine  langah  nawangin.  Ulian sing  nawang  dadine  endihan suluh  dihatine  kedepinin   nyenikang ngantos  mekire mati endihe.
 Apang   ide dane mekejang pade  nawangin  suluh  hidup  ne ade  dihatine,   pang ngelah idep pade galang,   pang  bangun  bayune tuur  pang bise  ngidupang  endih  suluh  dihatine  ade petunjuk  nepatut  tawangin.  Lewat petunjuk ento riwekas lakar  ngerti  lan nepukin suluh hidup sejati.
Sekadi suluh atau  sundih    rikale peteng ne ngeranaan  galang ento tuah api  sane ngendih. Endihan api ento suluh nengeranaang galang .  Petunjuk  suluh  hidup ne ade  dihati   petunjukne ade  di Apine ngendih  di sundihe,dijalikane atau  api  dikompore.. Petunjuk  carane  ngendihang  suluh  hidup  ne ade  dihati  ade    di  kayu  ne  anggon  saang  saat ketulukang  dijalikane.  Petunjukne masi ade di carane  ngedihang api kompor lan korek api. Yen carane  ngidupang  bayu  petunjukne  ade  dianake sedeng ngidu  diarep dijalikane  bilang semengan.
Petunjuk apang nawang  suluh hidup  singkat pesane  tuah merupe  singkatan kata-kata ne ade  dikata Api,  di kata kayu  sang,  dikata jalikan,  dikata  semprong,  dikata ngidu lan  dikata-kata  elenan.  Disubane kata-kata  ento  panjangang mare  ngenah petunjukne    care  dibeten  ene:
1.       API,  suluh hidup sejati..
Petunjuk  suluh  hidup  sejati pegalang  idep ne ade dihati  manut   kepanjangan kata Api care  ene “Atme Pegalang idep”, Atme  pusat idupe”. Sesuai kepanjangan kata api  ento  suluh hidup  sejati pegalang idep   ento Atme  ne ade  dihatine.  Lewat kepanjangan kata apine  ento  dadine  nawangin  atme dihati dadi suluh hidup sejati. Edihan  Atmane  pinake  api suluh hidup  sejati to ngalangin  idep, pikiran , hati  lan  ne ngemaain bayu apang seger. Atme  ngalangin idep lan  ngemaain  bayu  ritatkale Atmane  ngendih..   Peteng kenehe, laksane memeteng, bingung, stres, oon  bayune  to ulian  endih  Atmane  sube  nyenikang.
Atme pinake suluh  hidup sejati pegalang  idep   lan sumber bayu  langah anake  dijagate nawangin. Demi   hidupe lebih seger mebayuan  manuse penting  nawangin  Atmae  ento suluh hidup sejati.
Tapi demi  hidup sehat anake digumine  liunannawang tuah  ngeruruh   ajeng-ajengan     lan ngalih minuman. Ape  endihan Atmane  ngedenang   atau nyenikang  sing tawange. Bisane  tuah ngeduung  doen  yen  bayune mati  lan yen tuturin memengol. Apang    suluh  hidupe  ngalangin keneh  penting atmane ruruh lan idupang endihne.

2.       KAYU SANG.
Petunjuk  ne ade dikata  kayu lan sang   manut kepanjangan  kata  kayu care  ene  “kayun”  lan  sang kepanjangane  “Sang Hyang “.Kepanjangan  kata  kayu,sang lan  api  gabunganng to ngasilang petunjuk    care  ene  “ Kayun   inget sang hyang  Atme pinake  pegalang idep lan pusat idup manusene”.  Petunjuk  kayun inget Sang Hyang Atme merupakan  syarat   utama apang  nepukin   endihan Atme pinake suluh  sejati pegalang idep  lan pusat idupe.    Dalam  hal ene  apang nepukin  atme pinake  suluh pegalang idep   manuse  digumine  harus kayun  eling  sang Hyang Atme dihati. Yen  sube kepetengan  sing  kayun  inget  sang Hyang  Atme  sinah  lakar  sing nepukin  endih sang Hyang Atme.  Ulian  tusing nepukin  endih sang Hyang Atme  sinah hidupe lakar sesaian paling, sumpek lan oon-oonan kesakitan. Paling  ngeruruh  rejeki  ento masih  ulian  tusing nepukin endih sang hyang atme atau sube  cerik endihne dihati.
Dijaman janiliunan  anake  sing kayun  inget   sang Hyang Atme to mekerane  hidup manusane kepetengan, enggal  kesakitan  lang enggal oon-oonan.  Ade anak nyebarang tutur  maluan  negatif  pikirane.  Minab pengaruh jaman kali  ne ngeranaang manusane  dijaman jani anti pesan  nepukin anake ne saje-saje  ngabe pegalang.


3.       JALIKAN
Jalikan  ento  tongos  ngendihang api   anggon memasak/ melebengan. Jalikan ento  tungku adae dalam bahasa indonesia. Dijaman jani   generasi  muda yen  ngendihang api  anggon   melebegan liuna  nganggon kompor. Petunjuk  ne ade dikata  jalikan  anggon  nepukin  Atme pinake  suluh  hidup sejati pegalang  idep manut kepanjangan kata jalikan  care  ene “ Jape mantre delikang  ragane”. Jape mantre  artine  ngucapang  mantre atau nama Tuhan berulang-ulang”.  Delikang ragane  artine  oyongang ragane  negak mesile   rikale  mejape mantre. Dalam  hal ee  mejape mantre  kayun   eling  sang Hyang atme  ento  carane apang nepukin  Atme pinake suluh  hidup  sejati pegalang idep lan pengurip bayu.
Jadi  yen  mekite  nepukin  endih  sang Hyang Atme  pang ngalangin idep, pikiran, keneh lan  hati harus  kayun  mejapemantre  inget sang Hyang Atme. Yen sube mati bayu  singkayun mejape mantre  anggon  nidupang  bayu kanggoang meli obatlan makanan  kesehatan. Kanggoang mael dadine  biayan hidupe  apang sehat..
4.       TULUKANG
Tulukan  artine  nyelepang kayu disong jalikane.  Petunjuk ne ade dikata Tulukang  manut kepanjangan kata  jalikan  care   ene “tulusang kayune,atmane  ngendih”. Petunjuk  ne ade  dikata  tulukang  ento  sebuah  cara  apang kayune mecelep  kehati ditongos  Atmane  lan apang ngendih atmane.  Kayun atau niat tulus mejapemantre  tanpe  ade pamerihken  ne tuare-tuare,  Atmane  doen ingetang rikale mejapemantre  pasti lakar ngendih Atmane.
Ucapang mantrane berulang-ulang terusang  lan angsehang   ngantos ajaman lebih  sinah  nepuk  endihan Atme.  Yen kati nepuk endih Atme  maka  sumpek  dikeneh langsung ilang  lan langsung ngemaangin  bayu  ne ngeranaang  bayune  dadi seger. Demi maan sinar  Atmane  pokokne  peliunin lan pekerengin memantre   tur tulusang  do  nunas  tuare-tuare.
5.       BOO, API merupe  Boo.
Petunjuk ne ade dikata  boo  manut kepanjangan kata boo care  ene”  Bongol-bongolan”.   Rikale   Atmene  merupe  care  boo nu gede ngeranaang  solah manusane  bongol-bongolan atau memongol  sing ningehang  tutur  agame.  Ape  je kenehne  jek tuutine   nepenting payu  sing peduli ape manut ken darmeape  tusing  nepenting payu..
Boo  keadanin  bara.  Bara   kepanjangane “membara”. Dalam hal ene yen edih atmane  numerupe  boo gede  jek  nafsune  membara  gati. Nyen  sing takune yen  yen  atmane  nu merupe  boo gede.   Yen  endihage Atmane  care api ngendih  sinah  kelakuan manusane  manut kepanjangankata menyala  care ene “menyadari  diri, luhur akalbudinya”.  Kerane  ento apang galang kenehe menyadari diri penting endihang api Atmane  do baange  merupe  boo.
Boo yen sube  nyenikang kepanjangane “bengong, olog-olog pong”.  Hidup  tuah bengong sing nidaang  megai lan  olog-olog pong  belog pikun-pikunan  to tandane  endihan Atmane  care  boo sube  cenik mekire mati.
6.       SEMPRONG
Tiing  bolong  bilang bukune  metugel anggon  ngemput  api dijalikane  pang enggal  ngendih  keadanin semprong. Petunjuk  ne ade  dikata semprong  ento manut kepanjangan kata semprong care ene “Semprot ngendih”.  Dalam hal ene  rikale  mejapemantre  ingetang masi semprot  api Atmane  aji pernapasan  halus, sehalus-halusne  semampune.  Pernapasan  ento mekerane  api atmene  ne care  boo  enggal  ngendih.
Api Atme ne merupe  boo / bara yen tulusang kayune mejape  tur  keemput aji angin pernapasan  sinah  enggalan  ngendih  tur  enggalan  galang idepe.  Coba gen  boon api  ne sube cenik   rikale peteng  emputin aji angin  sinah  lakar  galang dadine. Keto masi ulian  meemput aji pernapasan,  atmane  lakar  nambah ngalangang.  Yen   sube  care  boo endih atmane  depinin  sinah  lakar  mati .. yen sube mati sinahlakar  mati bayu tur enggal mati hidupe.
Pernapasan atau unsur udara ento penting  pesane   apang  Atmane  ngendih.  Care api  mati diruang  hampa udara, keto masi  endihan Atmane lakar  mati yen usur udara  sing ade    dilokasi hati. Kerane ento penting  ade pernapasan untuk pergantian  udara  ring tengahing hati.  Udara  ne bek misi gas  co2  sebagai  sisa  pembakaran  sari-sarimakanan/metabolisme  tuk  hasilkan tenaga  lewat pernapasan lakar pesuange. Disubane pesu  keganti aji udara  baru ne mengandung oksigen.  Udara ne mengandung oksigen ento ne turut  ngendihang Atmane. Kerane  ento  pernapasan penting pesane  pang bek ditangkahe  udara  misi oksigen .
7.       ENDIH
Api ngedenang  mesunaran  endih  adane.  Endih  kepanjangane “enak dihati” lan ngendih kepanjangane “ngeranaang enak dihatine”  Hal ene Ritatkale  api Atmane ngedih   care  endihan api ngeranaang  enak rasane  dihati” atau plong tangkahe.  Mejape  sambil ngemput  Atme  aji pernapasan halus  to  carane  ngendihang Atmane sane  ngeranaang enak asane dihati.  Merase  sesek  ditangkah   tegarang emput   emputin  atmane  sambil ngucapang mantre  dihati.  Rajinang ngemput sebilang semeng lan sanje   sinah  enak asan hatine.
Yen sube sesek dihati  sing nyak  ngemputin Atmane sinah   tambah sesek  hatine tur oon-oonan.Jadi apang  enak rasane dihati  endihang  Atmane  do depinine  mati. Kayun mejape mantre lan pernapasan ento carane  ngedihang Atmane apang enak asan tangkahe..

8.       NGIDU.
Rikale  bangun semeng  awake   dingin meekin jalikan  misi api  ngendih  negak  diarep jalikane apang anget  awake  keadanin ngidu(berdiang). Petunjuk ne ade  dikata ngidu  manut kepanjangan kata  ngidu  care ene “ngidupang bayu”..  kepanjangan kata  ngidu  digabung ajak kepanjangan  kata  jalikang ngasilang petunjuk “ Ngidupang bayu carane  japemantre  delikang  ragane “. Jadi kesimpulane  petunjuk ngidupang   bayu  tuah eling ngelaksanang jape mantre sebilang semenglan  sanje. Anget mebayuan asan  awake  yen  demen mejape mantre.
9.       TUNU, TAMBUS, LEBENG, PUN.

 Yen  umbi-umbian  tunu  atau tambus diapine sinah lakar lebeng lan yen kelewatan  lakar puun.  Tunu  kepanjangane  “tulus nuut”; Tambus kepanjangane “taat mejape, meditasi  budine  suci;  lebeng kepanjangane “lege, bengahan; kata puun kepanjangane “punah”..
Yen kepanjangan  kata tunu, tambus, lebeng lan puun  yen  gabungang  hasilang petujuk  care  ene “  Tulus nuuut,  taat  mejape mantre budine dadi suci.  Yen budine suci  to ngeranaang lege  diperasan  lan  bengahan  gobane  mebayuan.   Saluwiringsebet keneh, lare, penyakite  nak  bise punah  tunjele ken Api Atmane yen  endihang apine. Kerane  ento   yen kesakitan   gedenang doen endih Api Atmane dihati  care nulukang kayu kejalikane apang ngendih.
10.   TUNJEL
Tunjel kayune   diapine  sinah  Api  ngendih ngedenang.  Tunjel kepanjangane  “tuntunan jelas”.  Tuntunan atau petunjuk  bo jelas  apang ngendih Atmane  dihati  harus kayun  mejape mantre inget  sang Hyang Atme  ne ade dihatine. Tulusang kayune mejape sinah kayune  preside  nembusin Atmane dihati.     Yen sube  tembus kayun  ne sebet, sungkan  lan penyakite lakar tunjele ken Atmane  tur punah dadin penyakite.

11.   TUNGKU, DAPUR, PEWAREGAN,
*Tungku adan  jalikan dalam bahasa Indonesia. Tungku kepanjangane “ tunggu Aku”.  Dalam  hal ene yen nu demen hidup  yen mekito plong asan tangkahe atau pang ade rase liang  patutne eling matur ajak Atmane  carane   “tungku aku duhai  sang Hyang Atme”  jangan  tinggalkansaya  biar hidup hamba tidak kegelapan”. Keto arepe matur  ken IdeSang Hyang Atme”...
*Dapur kepanjangane “damai pusatnya  ROH. Manut kepanjangan kata  dapure  ento  kedamaian  ne sejati pusatne  Roh atau Atme.  Rasa damai dihati to  uliang endih Atmane atau Roh dihati  gede murub.  Siar atmane rikale ngendih murub ngeranaang  galang  kenehe.  Tat kale  galang  kenehe  ke galangin sinar Atme maka kekuatan  gelap   lakar ngejoh care  petenge ilang rikale  sundihe ngendih dipetenge. Damai asan idupe  yen kegalangin Sang Hyang Atme..
*PEWAREGAN  kepanjangane “perasaane  waregan”.  Dalam hal ene  ye  endih Atmane murub  ngeranaang perasaane  waregan atau ade  rase puas  nerime kenyataan apa adanya. Endihan Atmane ngalangin keneh ne ngeranaang  puas  dirase.  Sebalikne  yen  atmane tusing ngendih sinah pikirane lan idepe teteng. Sawirih peteng hidupe  setate merase  kuang  atau sing ade  rase puas  ne ngeranaang  hidupe dadi jadme  serakah doenan.
12. PAON, PAWON
Paon adan  jalikan ane elen.  Dijawe adanine pawon.  Paon  kepanjangane “paling oon-oonan”.  Yen api atmane  sube  care boo mekire mati  sinah hidup manusane paling kepetengan  sing ade  sinar Atme ngalangin idep.  Ulian paling kepetengan  laut   bayune pragat oon-oonan  tanpe bayu, tanpe semangat.
PAWON  kepanjangane “pangling watake  bloon”.  Pangling artine  sing inget ken rage  lan  watake atau solahe  bloon atau lengeh-lengehan yen api Atmane  merupe  care  boo mekire mati..
Apang tusing paling, oon-oonan, ensap ken rage, pang sing  lengeh-lengehan  elingang emputin Atmane, eling mejape mantre  kerengin..
13.   MUMPUNIN, MUMPUNI
Geginan  mumpunin  yeh  dipacinne  diduur  api jalikane  ade  hubungan  dengan istilah  orang mumpuni  yang artine  orang  yang memiliki keahliah dibidang tertentu.  Dalam  hal ini  sesuai kepanjangan kata  jalikan  intine seleg mejape mantre mumpunin  panci “pikiran”  di api Atmene  to mekerane  anake bise  dadiorang  yang “mumpuni”.
Jadme  ne keadanin mumpuni  care  panci  meisi   baan lebeng atau misi jagung lebeng ulian kepumpunin.  Dalam  hal ini jadme mumpuni ento  dipikirane ade  berbagai keahliah atau keduegan.  Yen dot dadijadme mumpuni,  selegmumpunin panci pikiran aji seleng mejapemantre  tuang inget  teken sang Hyang Atme doenan sedine-dine...


 ATME API  KEHIDUPAN
Atme  ne ade  dihatine  ento   pinake api kehidupan  gambarane  care  api  ne ade   di busin motore.  Api ne ade  dibusine  to berperan penting pesaane apang ade proses pembakaran  ne mekerane  motore  hidup  dadi jalanang.  Keto masi  atme  pinake api kehidupan    yen  ngendih  dikayune atau  dikenehe  galang to  neber peran  penting ne ngeranaang   ade proses pembakaran  sari-sari makanan.  Lewat pembakaran sari-sari makanan ento  ditu  ngasilang  bayu  ne  dadi anggon megai atau megarapan
Care   busi  motor   ne  sube  mati   mekerane  motore  mati, keto masi  kayun  pinake  busin motor  sing  misi  endihan  Atme  sinah     mati  awake  tanpe  bayu.  Baat asan  awake  jalanang tanpe  bayu.  Awake  baat  sinah  dadi beban lan kerase emed asane  hidup  digumine yen  awake  tanpe  bayu.
Yen  nu demen  hidup, yen nu  ngelah  kecerdasan   tur  ngerti tuturin coba  buka hatine  melajah nerime  saran  atau  buka –buka  bukune.  Membuka  hati lan muka  tutur  ento  gambarane  care   mukak busin motor.  Disubane    busine motore  mebuka  biasanae  busine  ade  ne konden  mati  tapi  ulian  daki.  Keto masi  api di busi kayun atau pikirane  tonden mati  tapi ulian  dakin keneh  hasil metabolisme  ne metengin keneh  mekerane  endih api atmane  nyenikang..
Care busi daki  ne  daki apang bersih  gosok  gosok aji amplas  lan emput aji angin, keto masih apang pikirane  bersih ampalsin  pikirane aji jape mantre  lan  emput aji pernapasan  sinah api atmane  ngedenang endihne. celepang kayune  ke  kamar atau tempat  suci, mejape   selegang  sinah ngedenang  apine  ne ngeranang  hidup bayune.  Atmane  ento ngidupang  bayune, kerane ento  penting ingetang Atmane  do engsapange.
MIARE ATME.
Semenjak hidup kegumine  saking  samar  samar  sujatine   manuse piarane ken atmane.  Tapi manuse  disubane piarane ,  sing  taen  eling  ken Atme  neade  dihatine.  Manuse  tuah miare awakne aji  makanan  lan minuman.  Semael-maelne  bani meli obat  lan makanan  kesehatan  kewale  sing  nyak  miare atmane  aji  nyerahang  kayune/  kenehne ke Atmane   aji  eling mejapemantre  dihatine .  nyerahang kayun  ke atmane  ngelaksanaang  jape mantre  sing  kanti sewaian  cukup mekelane  ngantos  ajam saat  semeng lan sanjane.  Dadi masih   petengne     buin  tambahin mejape mantre.
Demen miare  endihan Atme  dihati  sinah  hidupe  lakar piarane,  lakar hidupine  baange  bayu.    Yen  demen   miare atme pang  saling miare  pang ngedenang  endih  Atmane,  elingang  siamin aji lengis.  Lengis kepanjangane  lege  ngiringan  sesuunan.  Atme  dihati ento  sube sesuunan  sejati   ne ngiringang  hidup  manusane..
Yen keiring  dadi mangku,  dari penari,  dadi  balian, dadi  napije   manut  kayun sang sesuunan  ne sujati ne ade  dihati iringang  doenan sinah  sinar Atmane  lakar  ngendih  ngedenang  care  kesiamin  lengis.  Termasuk  ngelah bayu  anggon  demen kerja  sosial,  ngelap pipis anggon mempuniemedasar ikhlas  ngeranaang  endihan atmane  ngendih.  Tetapi dasar neutame ngerananng  endih Atmane  murub harus kayun mejape mantre  didalam hati..
Rajin miare  atme aji mejape mantre  nulusang kayun  sinah  atmene  lakar miare  ngemaain bayu  lan pegalang idep.  dusubane  galang megenepan  lakar  ngenah  lan jalan  rejekine  masih lakar ngenah.   Kepetengan  dideweke  sinah lakar  hilang  yen sube  Atmane piare  endihang..Yen sing  demen miare atme  kanggoang    kepetengan  hidupe  sekayang-kayang.

ARTI  JAPEMANTRE
Jape  mantre  ento  boye  mantre   keanggon  ngemantrain  salwiring  bebantenan  ne  hapalange  ken pemangkune.  Yen pikirane  sing kuat  nginget  mantre   ne jumlahne liu pesane  ne anggone ken pemangkune  bise  gen ulian melajah ngapalang mantre  pikirane  dadi  strees.  Jape mantre  ento  boyo   masi  merupe  ngelinggihang mantre   ring seluruh organ  tubuh..
Jape mantre  sujatine  mantre  anak ulian  belog pang  dadi ngerti,   anak  ne ulian lemah ingatan  pang bertambah kuat ingatane.  Anak ne kepetengan  pang  galang  keneh,  anake  lemet pang mebayuan  tur anake  lare  pang  dadi seger  mebayuan.
Japemantre  artine  tuah  ngucapang  mantre  abesik  ngantos  seliun-liune.  Contoh mantre  Om, mantre  ne paling  bawake   ucapang  ngantos  ping  satus, ngantos ping  siu atu lebih.  Aji  seleg  ngucapang  mantre   ne abesik  ento  ngantos   penyiunan sampai  lebih  sinah  uliang belog  bise gen bertambah  ngerti. Ulian  peteng kenehe  dadi galang, ulian    lemah ingatane  dadi bertambah  lan ulian sebet dikeneh  dadi  liang. Ulian mati bayu dadi idup bayune..  Yen  dadi  anak  belog  aji  ngucapang  mantre  abesik  care  ento  asane preside  asalkan  tulus  nuut    lan  ditambah emput-emput aji pernapasan  sinah  maan  hasilne.
Yen mejape mantre  ngango mantre  Om  bawak pesane  tusing  puas,  dadi milih mantre  sane elen  contohne  “om  namah siwaya, om namo narayanaya,  Om  sriganesa yanama lan mantre  elenan.  Dibuku  ne mejudul JAPAYOGA  terbitan paramita  ditu ade  contoh mantre-mantre  ne dadi anggon mejapemantre.  Nanging  diastun liu ade mantre pang kayune  enggal mecelep nembus  Sang HyangAtme  harus  pilihin mantrane tuah  abesik  tur ulang-ulang  terus  do ganti-gantine.. tekun mejape mantre  sesuai  mantre  pilihan  ne kedemenin  sinah  bangun  bayune  tur  galang kenehe.
OM ATME TATTWATME SUDDHAMAM SWAHA
Mantre Om Atme  tattwatme  sudhamam swahe” merupakan mantre  ne  keanggon  rikale  ngaturang sembah puyung..Mantre  “Om  Atme  tatwatme  sudamam  swahe”  asane  mantre  ento melah pesane anggon mejape mantre.  Uling susunan mantrane  ento , mantrane  ento mengarahkan langsung  menjurus  ke sang Hyang Atme tusing buin nganggo mantre  misi adan istadewata.. Mantrane  ento  ke anggon disembah puyung  to  mengingatkan   yen nganggon mantrane ento berjape  pang  puyung kenehane.  Yen puyung kenehe, ikhlas   tat kale mejape mantre sinah  bakal  nepukin  endihan Sang Hyang Atme.
Yen  sing demen  nganggo mantre istadewata   nenganggo adan dewa –dewi  dadi masi mejape  nganggo mantrane ene.  Disubane  suud  mejape mantre elingang ngucapang  mantre Om santi-santi, santi OM.  Pang lengkap nyalanang agame,  sekonden mejape  awalin malu aji pance sembah atau metrisandye .  Disubane  ento lautang mejape  seliune  yen pedidiian. Tapi yen sembahyang rame rame  ikuti aturan   bersama.  Nah yen pedidian  angsehang  mejape  seliune semampune  sinah  sing ane anake  nyidang ngatur, dewek pedidi ngatur  yen mebakti lan mejape pedidi.  Care  megai disawah pedidi,  dewek pedidi  ne ngatur  gegaene , Yen gotong  royong ikuti aturan  bersama..

MAKNA  JALIKAN
Jalikan  atau  paon  lan  Tungku adane dalam  bahasa indonesia  to  simbol  lokasi dada atau  tangkah.  Ruang  jalikane  tongas   apine  ngendih  ento  simbol  ruang hati    tongos  Atmane pinake  api  kehidupan  ne ngeranaang  manuse  hidup.  Song  bolong jalikane   kearah  kemalu   to simbol  hati terbuka  nyak nerime masukan atau saran-saran  merupe ajaran ajaran  suci  ne ade  dikitab atau uli anake  ne ngerti  tutur..
Song  jalikane merep menek  to  simbol  song  baong  ne  ngarah  kesirah/duur.   Panci, dandang, pengorengan  ento  simbol  sirah atau  duur  manusane  ane misi  buah pemikiran atau keahlian  ne  nu matah  lebengine  ken endihan Atmane  apang mengune    care  makanan  sane lebeng.
Panci, dandang, pengorengan  ento gambaran  pungsi   keanekaragaman  pungsi  pikiran  ne ade diduur manusane.  Dalam  artian    gambaran pikiran  ne pade meelenan  isin keduegane. Isin keduegane  ento  lakar megune  ulian  api Atmane   ne  mumpunin . Api atmane mumpunin  ngeranang   anake  bise  dadi jadme mumpuni(berkwalitas)..
Intin  tuture  apang  dadi jadme  mumpuni    tuah  sesuai  kepanjangan kata jalikane  iaitu “ Japemantre  delikang  ragane”.  Kayun mejape  eling  sang Hyang Atme  yen    ngendih  sinar Atmane to mekerane  dadi jadme mumpuni.

BAN MEKOMPO
Seleg   nyalanin pernapasan  sebilang mejape lan meditasi  memusatkan pikiran ring selaning lelate apang hening pikirane  awake   bisegen  care  ban sepedo  kentel  mekompo.  Awake  kentel  care  ban  sinah lakar  inngan awake  tur  lincahan  gerakane.  Yen  sing  nyalanin pranayama atau  melakukan pernapasan  bise  gen  care  ban kempes  awake  lemes, lembek.  Disubane  lembek  care  ban   tusing ade angine  sinah   pejalane  care  nandan sepedo  banne kempes.  Baat mekeliudan  dadin awake. Kerane  ento  latihan pernapasan ento penting  apang awake  enteng. Lakukan pernapasan  semampune  lan  paksaang  bedik  malese.
Angin  masuk  lewat jalur  pernapas  ngeranang bayune  seger tur enteng  awake.  Tapi yen masuk  lewat kulit angine  ento dadi penyakit masuk angin.  Yen masuk angin  obatne   antangin. Antangin  ento  dadi beli  di toko-toko obat atau penjual jamu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar