Rikale bayune
pragat oon padahal sube
ngajeng megenepan , paling kenehe,
inguh, bingung, stress to tandane hidupe sube kepetengan. Kepetengan
ento ade dilokasi pikiran,
lokasi idep lan dilokasi hati.
Laksane nganggoang kite, demen
melog-melog, curang, galak, pura-pura
ento masi tandane sube
kepetengan. Laksane terus memeteng sing inget nyalanang agame yen sube
keliwat-liwat to ngeranaang keneh paling,
inguh, kesakitan lan
bayune oon-oonan ataumati bayu. Biasane
di umur sube tue secara umum manuse
dijagate liunan je ngalamin kondisi bayu oon-oonan , perasaan sumpek, paling lan bingung. Jaman modern
terkadang umur nu ngude
liu sube ngalamin kondisi bayu
pragat oon-oonan lan.
Didubane oon lan sakit-sakitan, mael-mael makanan lan obat kesehatane bakat
beli ngeranaang boros hidupe.
Hidupe kesakitan, tune penghasilan anggon
meli obat lan makanan kesehatan nyajaang sube mael pesan
ngalih hiidupe apang sehat. Sinah hidupe
sube tune penghasilan ditambah miayaain dewek meli obat mael dadine hidupe
sing ngelah ape.
Sebab utama ne mekerane hidupe oon-oonan, inguh,sumpek
diperasaan sejatine ulian Suluh
hidup sejati ne ade
dihati sube cenik endihne
atau mekire mati. Suluh
hidup atau sundih
ne ade dihati sube
cenik endihne to
masi ulian sebagian besar
anake digunine langah
nawangin. Ulian sing nawang
dadine endihan suluh dihatine
kedepinin nyenikang ngantos mekire mati endihe.
Apang ide dane
mekejang pade nawangin suluh
hidup ne ade dihatine,
pang ngelah idep pade galang,
pang bangun bayune tuur
pang bise ngidupang endih
suluh dihatine ade petunjuk
nepatut tawangin. Lewat petunjuk ento riwekas lakar ngerti
lan nepukin suluh hidup sejati.
Sekadi suluh atau sundih rikale peteng ne ngeranaan galang ento tuah api sane ngendih. Endihan api ento suluh
nengeranaang galang . Petunjuk suluh
hidup ne ade dihati petunjukne ade di Apine ngendih di sundihe,dijalikane atau api
dikompore.. Petunjuk carane ngendihang
suluh hidup ne ade
dihati ade di
kayu ne anggon
saang saat ketulukang dijalikane. Petunjukne masi ade di carane ngedihang api kompor lan korek api. Yen carane ngidupang
bayu petunjukne ade
dianake sedeng ngidu diarep
dijalikane bilang semengan.
Petunjuk apang nawang suluh
hidup singkat pesane tuah merupe
singkatan kata-kata ne ade dikata
Api, di kata kayu sang,
dikata jalikan, dikata semprong,
dikata ngidu lan dikata-kata elenan.
Disubane kata-kata ento panjangang mare ngenah petunjukne care
dibeten ene:
1.
API,
suluh hidup sejati..
Petunjuk
suluh hidup sejati pegalang idep ne ade dihati manut kepanjangan kata Api care ene “Atme Pegalang idep”, Atme pusat idupe”. Sesuai kepanjangan kata
api ento
suluh hidup sejati pegalang
idep ento Atme ne ade
dihatine. Lewat kepanjangan kata
apine ento dadine
nawangin atme dihati dadi suluh
hidup sejati. Edihan Atmane pinake
api suluh hidup sejati to
ngalangin idep, pikiran , hati lan ne
ngemaain bayu apang seger. Atme
ngalangin idep lan ngemaain bayu
ritatkale Atmane ngendih.. Peteng kenehe, laksane memeteng, bingung,
stres, oon bayune to ulian
endih Atmane sube
nyenikang.
Atme pinake suluh
hidup sejati pegalang idep lan sumber bayu langah anake
dijagate nawangin. Demi hidupe lebih seger mebayuan manuse penting nawangin
Atmae ento suluh hidup sejati.
Tapi demi hidup
sehat anake digumine liunannawang tuah ngeruruh
ajeng-ajengan lan ngalih
minuman. Ape endihan Atmane ngedenang
atau nyenikang sing tawange.
Bisane tuah ngeduung doen
yen bayune mati lan yen tuturin memengol. Apang suluh
hidupe ngalangin keneh penting atmane ruruh lan idupang endihne.
2.
KAYU SANG.
Petunjuk ne ade
dikata kayu lan sang manut kepanjangan kata
kayu care ene “kayun”
lan sang kepanjangane “Sang Hyang “.Kepanjangan kata
kayu,sang lan api gabunganng to ngasilang petunjuk care
ene “ Kayun inget sang hyang Atme pinake
pegalang idep lan pusat idup manusene”.
Petunjuk kayun inget Sang Hyang
Atme merupakan syarat utama apang
nepukin endihan Atme pinake suluh sejati pegalang idep lan pusat idupe. Dalam
hal ene apang nepukin atme pinake
suluh pegalang idep manuse digumine
harus kayun eling sang Hyang Atme dihati. Yen sube kepetengan sing
kayun inget sang Hyang
Atme sinah lakar sing nepukin
endih sang Hyang Atme. Ulian tusing nepukin
endih sang Hyang Atme sinah
hidupe lakar sesaian paling, sumpek lan oon-oonan kesakitan. Paling ngeruruh
rejeki ento masih ulian
tusing nepukin endih sang hyang atme atau sube cerik endihne dihati.
Dijaman janiliunan
anake sing kayun inget
sang Hyang Atme to mekerane hidup
manusane kepetengan, enggal kesakitan lang enggal oon-oonan. Ade anak nyebarang tutur maluan
negatif pikirane. Minab pengaruh jaman kali ne ngeranaang manusane dijaman jani anti pesan nepukin anake ne saje-saje ngabe pegalang.
3.
JALIKAN
Jalikan
ento tongos ngendihang api anggon memasak/ melebengan. Jalikan ento tungku adae dalam bahasa indonesia. Dijaman
jani generasi muda yen
ngendihang api anggon melebegan liuna nganggon kompor. Petunjuk ne ade dikata
jalikan anggon nepukin
Atme pinake suluh hidup sejati pegalang idep manut kepanjangan kata jalikan care
ene “ Jape mantre delikang
ragane”. Jape mantre artine ngucapang
mantre atau nama Tuhan berulang-ulang”.
Delikang ragane artine oyongang ragane negak mesile
rikale mejape mantre. Dalam hal ee mejape mantre
kayun eling sang Hyang atme ento
carane apang nepukin Atme pinake
suluh hidup sejati pegalang idep lan pengurip bayu.
Jadi yen mekite
nepukin endih sang Hyang Atme pang ngalangin idep, pikiran, keneh lan hati harus
kayun mejapemantre inget sang Hyang Atme. Yen sube mati
bayu singkayun mejape mantre anggon
nidupang bayu kanggoang meli
obatlan makanan kesehatan. Kanggoang
mael dadine biayan hidupe apang sehat..
4.
TULUKANG
Tulukan
artine nyelepang kayu disong
jalikane. Petunjuk ne ade dikata
Tulukang manut kepanjangan kata jalikan
care ene “tulusang
kayune,atmane ngendih”. Petunjuk ne ade
dikata tulukang ento
sebuah cara apang kayune mecelep kehati ditongos Atmane
lan apang ngendih atmane. Kayun
atau niat tulus mejapemantre tanpe ade pamerihken ne tuare-tuare, Atmane
doen ingetang rikale mejapemantre
pasti lakar ngendih Atmane.
Ucapang mantrane berulang-ulang terusang lan angsehang ngantos ajaman lebih sinah
nepuk endihan Atme. Yen kati nepuk endih Atme maka
sumpek dikeneh langsung
ilang lan langsung ngemaangin bayu
ne ngeranaang bayune dadi seger. Demi maan sinar Atmane
pokokne peliunin lan pekerengin
memantre tur tulusang do
nunas tuare-tuare.
5.
BOO, API merupe
Boo.
Petunjuk ne ade dikata
boo manut kepanjangan kata boo
care ene” Bongol-bongolan”. Rikale
Atmene merupe care
boo nu gede ngeranaang solah
manusane bongol-bongolan atau memongol sing ningehang tutur
agame. Ape je kenehne
jek tuutine nepenting payu sing peduli ape manut ken darmeape tusing
nepenting payu..
Boo
keadanin bara. Bara
kepanjangane “membara”. Dalam hal ene yen edih atmane numerupe
boo gede jek nafsune
membara gati. Nyen sing takune yen yen
atmane nu merupe boo gede.
Yen endihage Atmane care api ngendih sinah
kelakuan manusane manut
kepanjangankata menyala care ene
“menyadari diri, luhur
akalbudinya”. Kerane ento apang galang kenehe menyadari diri
penting endihang api Atmane do
baange merupe boo.
Boo yen sube
nyenikang kepanjangane “bengong, olog-olog pong”. Hidup
tuah bengong sing nidaang megai
lan olog-olog pong belog pikun-pikunan to tandane
endihan Atmane care boo sube
cenik mekire mati.
6.
SEMPRONG
Tiing
bolong bilang bukune metugel anggon ngemput
api dijalikane pang enggal ngendih
keadanin semprong. Petunjuk ne
ade dikata semprong ento manut kepanjangan kata semprong care ene
“Semprot ngendih”. Dalam hal ene rikale
mejapemantre ingetang masi
semprot api Atmane aji pernapasan halus, sehalus-halusne semampune.
Pernapasan ento mekerane api atmene
ne care boo enggal
ngendih.
Api Atme ne merupe
boo / bara yen tulusang kayune mejape
tur keemput aji angin
pernapasan sinah enggalan
ngendih tur enggalan
galang idepe. Coba gen boon api ne sube cenik
rikale peteng emputin aji angin sinah
lakar galang dadine. Keto masi
ulian meemput aji pernapasan, atmane
lakar nambah ngalangang. Yen
sube care boo endih atmane depinin
sinah lakar mati .. yen sube mati sinahlakar mati bayu tur enggal mati hidupe.
Pernapasan atau unsur udara ento penting pesane
apang Atmane ngendih.
Care api mati diruang hampa udara, keto masi endihan Atmane lakar mati yen usur udara sing ade
dilokasi hati. Kerane ento penting
ade pernapasan untuk pergantian
udara ring tengahing hati. Udara
ne bek misi gas co2 sebagai
sisa pembakaran sari-sarimakanan/metabolisme tuk
hasilkan tenaga lewat pernapasan
lakar pesuange. Disubane pesu keganti
aji udara baru ne mengandung
oksigen. Udara ne mengandung oksigen
ento ne turut ngendihang Atmane.
Kerane ento pernapasan penting pesane pang bek ditangkahe udara
misi oksigen .
7.
ENDIH
Api ngedenang
mesunaran endih adane.
Endih kepanjangane “enak dihati”
lan ngendih kepanjangane “ngeranaang enak dihatine” Hal ene Ritatkale api Atmane ngedih care
endihan api ngeranaang enak
rasane dihati” atau plong tangkahe. Mejape
sambil ngemput Atme aji pernapasan halus to
carane ngendihang Atmane sane ngeranaang enak asane dihati. Merase
sesek ditangkah tegarang emput emputin
atmane sambil ngucapang
mantre dihati. Rajinang ngemput sebilang semeng lan
sanje sinah enak asan hatine.
Yen sube sesek dihati
sing nyak ngemputin Atmane
sinah tambah sesek hatine tur oon-oonan.Jadi apang enak rasane dihati endihang
Atmane do depinine mati. Kayun mejape mantre lan pernapasan ento
carane ngedihang Atmane apang enak asan tangkahe..
8.
NGIDU.
Rikale bangun
semeng awake dingin meekin jalikan misi api
ngendih negak diarep jalikane apang anget awake
keadanin ngidu(berdiang). Petunjuk ne ade dikata ngidu
manut kepanjangan kata ngidu care ene “ngidupang bayu”.. kepanjangan kata ngidu
digabung ajak kepanjangan
kata jalikang ngasilang petunjuk
“ Ngidupang bayu carane japemantre delikang
ragane “. Jadi kesimpulane
petunjuk ngidupang bayu tuah eling ngelaksanang jape mantre sebilang
semenglan sanje. Anget mebayuan
asan awake yen
demen mejape mantre.
9.
TUNU, TAMBUS, LEBENG, PUN.
Yen umbi-umbian
tunu atau tambus diapine sinah
lakar lebeng lan yen kelewatan lakar
puun. Tunu kepanjangane
“tulus nuut”; Tambus kepanjangane “taat mejape, meditasi budine
suci; lebeng kepanjangane “lege,
bengahan; kata puun kepanjangane “punah”..
Yen kepanjangan kata tunu, tambus,
lebeng lan puun yen gabungang
hasilang petujuk care ene “
Tulus nuuut, taat mejape mantre budine dadi suci. Yen budine suci to ngeranaang lege diperasan
lan bengahan gobane
mebayuan. Saluwiringsebet keneh,
lare, penyakite nak bise punah
tunjele ken Api Atmane yen
endihang apine. Kerane ento yen kesakitan gedenang doen endih Api Atmane dihati care nulukang kayu kejalikane apang ngendih.
10.
TUNJEL
Tunjel kayune diapine sinah
Api ngendih ngedenang. Tunjel kepanjangane “tuntunan jelas”. Tuntunan atau petunjuk bo jelas
apang ngendih Atmane dihati harus kayun
mejape mantre inget sang Hyang
Atme ne ade dihatine. Tulusang kayune
mejape sinah kayune preside nembusin Atmane dihati. Yen sube
tembus kayun ne sebet,
sungkan lan penyakite lakar tunjele ken
Atmane tur punah dadin penyakite.
11.
TUNGKU, DAPUR, PEWAREGAN,
*Tungku adan jalikan dalam bahasa
Indonesia. Tungku kepanjangane “ tunggu Aku”.
Dalam hal ene yen nu demen
hidup yen mekito plong asan tangkahe
atau pang ade rase liang patutne eling
matur ajak Atmane carane “tungku aku duhai sang Hyang Atme” jangan
tinggalkansaya biar hidup hamba
tidak kegelapan”. Keto arepe matur ken
IdeSang Hyang Atme”...
*Dapur kepanjangane “damai pusatnya
ROH. Manut kepanjangan kata
dapure ento kedamaian
ne sejati pusatne Roh atau
Atme. Rasa damai dihati to uliang endih Atmane atau Roh dihati gede murub.
Siar atmane rikale ngendih murub ngeranaang galang
kenehe. Tat kale galang
kenehe ke galangin sinar Atme
maka kekuatan gelap lakar ngejoh care petenge ilang rikale sundihe ngendih dipetenge. Damai asan
idupe yen kegalangin Sang Hyang Atme..
*PEWAREGAN kepanjangane
“perasaane waregan”. Dalam hal ene
ye endih Atmane murub ngeranaang perasaane waregan atau ade rase puas
nerime kenyataan apa adanya. Endihan Atmane ngalangin keneh ne
ngeranaang puas dirase.
Sebalikne yen atmane tusing ngendih sinah pikirane lan
idepe teteng. Sawirih peteng hidupe
setate merase kuang atau sing ade
rase puas ne ngeranaang hidupe dadi jadme serakah doenan.
12. PAON, PAWON
Paon adan jalikan ane elen. Dijawe adanine pawon. Paon
kepanjangane “paling oon-oonan”.
Yen api atmane sube care boo mekire mati sinah hidup manusane paling kepetengan sing ade
sinar Atme ngalangin idep. Ulian
paling kepetengan laut bayune pragat oon-oonan tanpe bayu, tanpe semangat.
PAWON kepanjangane “pangling
watake bloon”. Pangling artine sing inget ken rage lan
watake atau solahe bloon atau
lengeh-lengehan yen api Atmane
merupe care boo mekire mati..
Apang tusing paling, oon-oonan, ensap ken rage, pang sing lengeh-lengehan elingang emputin Atmane, eling mejape
mantre kerengin..
13.
MUMPUNIN, MUMPUNI
Geginan mumpunin yeh
dipacinne diduur api jalikane
ade hubungan dengan istilah orang mumpuni
yang artine orang yang memiliki keahliah dibidang
tertentu. Dalam hal ini
sesuai kepanjangan kata jalikan intine seleg mejape mantre mumpunin panci “pikiran” di api Atmene
to mekerane anake bise dadiorang
yang “mumpuni”.
Jadme ne keadanin mumpuni care
panci meisi baan lebeng atau misi jagung lebeng ulian
kepumpunin. Dalam hal ini jadme mumpuni ento dipikirane ade berbagai keahliah atau keduegan. Yen dot dadijadme mumpuni, selegmumpunin panci pikiran aji seleng
mejapemantre tuang inget teken sang Hyang Atme doenan sedine-dine...
ATME API KEHIDUPAN
Atme ne ade dihatine
ento pinake api kehidupan gambarane
care api ne ade
di busin motore. Api ne ade dibusine
to berperan penting pesaane apang ade proses pembakaran ne mekerane
motore hidup dadi jalanang. Keto masi
atme pinake api kehidupan yen
ngendih dikayune atau dikenehe
galang to neber peran penting ne ngeranaang ade proses pembakaran sari-sari makanan. Lewat pembakaran sari-sari makanan ento ditu
ngasilang bayu ne
dadi anggon megai atau megarapan
Care busi motor
ne sube mati
mekerane motore mati, keto masi kayun
pinake busin motor sing
misi endihan Atme
sinah mati awake
tanpe bayu. Baat asan
awake jalanang tanpe bayu.
Awake baat sinah
dadi beban lan kerase emed asane
hidup digumine yen awake tanpe bayu.
Yen nu demen hidup, yen nu
ngelah kecerdasan tur
ngerti tuturin coba buka
hatine melajah nerime saran
atau buka –buka bukune.
Membuka hati lan muka tutur
ento gambarane care
mukak busin motor. Disubane busine motore mebuka
biasanae busine ade ne
konden mati tapi
ulian daki. Keto masi
api di busi kayun atau pikirane
tonden mati tapi ulian dakin keneh
hasil metabolisme ne metengin
keneh mekerane endih api atmane nyenikang..
Care busi daki
ne daki apang bersih gosok
gosok aji amplas lan emput aji
angin, keto masih apang pikirane bersih
ampalsin pikirane aji jape mantre lan
emput aji pernapasan sinah api
atmane ngedenang endihne. celepang kayune ke
kamar atau tempat suci,
mejape selegang sinah ngedenang apine
ne ngeranang hidup bayune. Atmane
ento ngidupang bayune, kerane
ento penting ingetang Atmane do engsapange.
MIARE ATME.
Semenjak hidup kegumine
saking samar samar
sujatine manuse piarane ken
atmane. Tapi manuse disubane piarane , sing
taen eling ken Atme
neade dihatine. Manuse
tuah miare awakne aji
makanan lan minuman. Semael-maelne
bani meli obat lan makanan kesehatan
kewale sing nyak
miare atmane aji nyerahang
kayune/ kenehne ke Atmane aji
eling mejapemantre dihatine
. nyerahang kayun ke atmane
ngelaksanaang jape mantre sing
kanti sewaian cukup mekelane ngantos
ajam saat semeng lan
sanjane. Dadi masih petengne
buin tambahin mejape mantre.
Demen miare endihan
Atme dihati sinah
hidupe lakar piarane, lakar hidupine baange
bayu. Yen demen
miare atme pang saling miare pang ngedenang endih
Atmane, elingang siamin aji lengis. Lengis kepanjangane lege
ngiringan sesuunan. Atme
dihati ento sube sesuunan sejati
ne ngiringang hidup manusane..
Yen keiring dadi
mangku, dari penari, dadi
balian, dadi napije manut
kayun sang sesuunan ne sujati ne
ade dihati iringang doenan sinah
sinar Atmane lakar ngendih
ngedenang care kesiamin
lengis. Termasuk ngelah bayu anggon
demen kerja sosial, ngelap pipis anggon mempuniemedasar ikhlas ngeranaang
endihan atmane ngendih. Tetapi dasar neutame ngerananng endih Atmane
murub harus kayun mejape mantre
didalam hati..
Rajin miare atme aji
mejape mantre nulusang kayun sinah
atmene lakar miare ngemaain bayu
lan pegalang idep. dusubane galang megenepan lakar
ngenah lan jalan rejekine
masih lakar ngenah.
Kepetengan dideweke sinah lakar
hilang yen sube Atmane piare
endihang..Yen sing demen miare atme kanggoang
kepetengan hidupe sekayang-kayang.
ARTI JAPEMANTRE
Jape mantre ento
boye mantre keanggon
ngemantrain salwiring bebantenan
ne hapalange ken pemangkune. Yen pikirane
sing kuat nginget mantre
ne jumlahne liu pesane ne anggone
ken pemangkune bise gen ulian melajah ngapalang mantre pikirane
dadi strees. Jape mantre
ento boyo masi
merupe ngelinggihang mantre ring seluruh organ tubuh..
Jape mantre
sujatine mantre anak ulian
belog pang dadi ngerti, anak ne
ulian lemah ingatan pang bertambah kuat
ingatane. Anak ne kepetengan pang
galang keneh, anake
lemet pang mebayuan tur
anake lare pang
dadi seger mebayuan.
Japemantre
artine tuah ngucapang
mantre abesik ngantos
seliun-liune. Contoh mantre Om, mantre
ne paling bawake ucapang
ngantos ping satus, ngantos ping siu atu lebih. Aji
seleg ngucapang mantre
ne abesik ento ngantos
penyiunan sampai lebih sinah
uliang belog bise gen bertambah ngerti. Ulian
peteng kenehe dadi galang,
ulian lemah ingatane dadi bertambah lan ulian sebet dikeneh dadi
liang. Ulian mati bayu dadi idup bayune.. Yen
dadi anak belog
aji ngucapang mantre
abesik care ento
asane preside asalkan tulus
nuut lan ditambah emput-emput aji pernapasan sinah
maan hasilne.
Yen mejape mantre
ngango mantre Om bawak pesane
tusing puas, dadi milih mantre sane elen
contohne “om namah siwaya, om namo narayanaya, Om
sriganesa yanama lan mantre
elenan. Dibuku ne mejudul JAPAYOGA terbitan paramita ditu ade
contoh mantre-mantre ne dadi
anggon mejapemantre. Nanging diastun liu ade mantre pang kayune enggal mecelep nembus Sang HyangAtme harus
pilihin mantrane tuah abesik tur ulang-ulang terus
do ganti-gantine.. tekun mejape mantre
sesuai mantre pilihan
ne kedemenin sinah bangun
bayune tur galang kenehe.
OM ATME TATTWATME SUDDHAMAM SWAHA
Mantre Om Atme
tattwatme sudhamam swahe”
merupakan mantre ne keanggon
rikale ngaturang sembah puyung..Mantre “Om
Atme tatwatme sudamam
swahe” asane mantre
ento melah pesane anggon mejape mantre. Uling susunan mantrane ento , mantrane ento mengarahkan langsung menjurus
ke sang Hyang Atme tusing buin nganggo mantre misi adan istadewata.. Mantrane ento
ke anggon disembah puyung to mengingatkan
yen nganggon mantrane ento berjape
pang puyung kenehane. Yen puyung kenehe, ikhlas tat kale mejape mantre sinah bakal
nepukin endihan Sang Hyang Atme.
Yen sing demen nganggo mantre istadewata nenganggo adan dewa –dewi dadi masi mejape nganggo mantrane ene. Disubane
suud mejape mantre elingang
ngucapang mantre Om santi-santi, santi
OM. Pang lengkap nyalanang agame, sekonden mejape awalin malu aji pance sembah atau metrisandye
. Disubane ento lautang mejape seliune
yen pedidiian. Tapi yen sembahyang rame rame ikuti aturan
bersama. Nah yen pedidian angsehang
mejape seliune semampune sinah
sing ane anake nyidang ngatur,
dewek pedidi ngatur yen mebakti lan
mejape pedidi. Care megai disawah pedidi, dewek pedidi
ne ngatur gegaene , Yen
gotong royong ikuti aturan bersama..
MAKNA JALIKAN
Jalikan atau paon
lan Tungku adane dalam bahasa indonesia to
simbol lokasi dada atau tangkah.
Ruang jalikane tongas
apine ngendih ento simbol ruang hati
tongos Atmane pinake api
kehidupan ne ngeranaang manuse
hidup. Song bolong jalikane kearah
kemalu to simbol hati terbuka
nyak nerime masukan atau saran-saran
merupe ajaran ajaran suci ne ade
dikitab atau uli anake ne
ngerti tutur..
Song jalikane merep
menek to
simbol song baong
ne ngarah kesirah/duur. Panci, dandang, pengorengan ento
simbol sirah atau duur
manusane ane misi buah pemikiran atau keahlian ne nu
matah lebengine ken endihan Atmane apang mengune care
makanan sane lebeng.
Panci, dandang, pengorengan
ento gambaran pungsi keanekaragaman pungsi
pikiran ne ade diduur manusane. Dalam
artian gambaran pikiran ne pade meelenan isin keduegane. Isin keduegane ento
lakar megune ulian api Atmane
ne mumpunin . Api atmane
mumpunin ngeranang anake
bise dadi jadme
mumpuni(berkwalitas)..
Intin tuture apang
dadi jadme mumpuni tuah
sesuai kepanjangan kata
jalikane iaitu “ Japemantre delikang
ragane”. Kayun mejape eling
sang Hyang Atme yen ngendih
sinar Atmane to mekerane dadi
jadme mumpuni.
BAN MEKOMPO
Seleg nyalanin
pernapasan sebilang mejape lan
meditasi memusatkan pikiran ring
selaning lelate apang hening pikirane
awake bisegen care
ban sepedo kentel mekompo.
Awake kentel care
ban sinah lakar inngan awake
tur lincahan gerakane.
Yen sing nyalanin pranayama atau melakukan pernapasan bise
gen care ban kempes
awake lemes, lembek. Disubane
lembek care ban
tusing ade angine sinah pejalane
care nandan sepedo banne kempes.
Baat mekeliudan dadin awake.
Kerane ento latihan pernapasan ento penting apang awake
enteng. Lakukan pernapasan
semampune lan paksaang
bedik malese.
Angin masuk lewat jalur
pernapas ngeranang bayune seger tur enteng awake.
Tapi yen masuk lewat kulit
angine ento dadi penyakit masuk
angin. Yen masuk angin obatne
antangin. Antangin ento dadi beli
di toko-toko obat atau penjual jamu.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar