CARANE
NGIDUPANG
BAYU
Umur manuse
digumine dijaman modern secara umum yen nu
ngude liunan nu seger,normal.. Kewale yen sube 40 tahun ngemenkang bayun manusane liunan
mulai ngendukang lan bise gen
bayun manusane seolah-olah mati atau ngelempayung tanpe bayu.
Rikale
sube waktune bayune
mati, biar kuat ngajeng tileh gen mati bayu. Kuat ngajeng
boye ngai tambah mebayuan tapi malah ngundang penyakit. Rikale
hidupe mati bayu sinah
liunan anake ngeduung lan metakon pedidi adi buke kene
bayune, ijo kaden lakune bayune.
Kondisi awak
mati bayu to mule salah satu
masalah ne umum bakal
kealamin ajak mekejang yan sube
waktune memaluan lan medurian. Tapi yen
hidup ngelah jiwa optimis atau ade harapan hidup
kembali seger mebayuan tentu berusaha bahwa sebilang masalah pasti
ade solusine.
Dalam hal ne
yen hidup ngerasaang mati bayu
pasti ade gen solusine, pasti ade
gen carane ngidupan bayu pang kembali
hidup bayune. Jiwa oftimis to ne dadi dasar ngeranaang bayune bise mewali
idup.
.
I.TEHNIK
NGIDU
Ngidu
dijalikane negak samping jalikane
rikale semengan nu
kedinginan to dadi anggon teori ngidupang bayu. Sebab yen teletekang adan jalikan, paon,
nulukang kayu, lan api jalikan ade tuturte atau maknane.. Ade pelajaran singkat disetiap kata
ne anggon adan jalikan, paon, nulukang kayu
lan api jalikane. Pelajaran
singkat to care kepanjangan kata dibeten :
1.
Ngidu kepanjanganne
ngidupang bayu,
2.
Api kepanjangane
“atmane pusat idup” .
3.
Jalikan
kepanjangane “japemantre delikang ragane”
4.
Paon kepanjangane paling oon-oonan.
5.
Tungku
kepanjanganne “tunggu aku...
6.
Dapur
kepanjangane “damai pusatnya ROH.
7.
Kayune tulukang kepanjangane kayune tulusang”
8.Semprong
kepanjangannya “semprot aji pernapasan
pang plong “
9. Boo
kepanjangannya “bengoong olog-olog pong”...
PENJELASAN.
Api ne ade dijalikane to
simbol Atme. Atme to pusat idupe sane
ngeranaang ade bayu dideweke.
Atmane perlu ingetang pang mebayuan hidupe. Idup rikalale
mati bayu endihan
api atmane gambarane
care api sane
merupe boo. Keadaan
hidupe yen endihan atmane care boo
liunan irage bengong lonto
care anak olog-olog pong tur
paling oon-oonan manut
kepanjangan kata paon.
Sewaktu umure
ngude bayune seger to pertanda endihan Atmane gede murub care api jalikane
nemurub. Keneh galang
akal cerdas hidup liang
keto kondisi nu ngude
ulian endihan Atmane nu ngendih murub.. Kayun ne
melah –melah nu liu ade dihati
dadi bahan bakarne ne ngeranaang endihan
atmane murub.
Rikale
kayun nemelah ne ade
dijeroning hati sube
telah tunjele ken Atmane ditu biasane
endihan Atmane nyenikang. Yen depinin kati mati ditu
sube bayune kerasaang mati care
kepanjangan boo lan paon
diduwur.
Apang tusing kanti paling oon-oonan dini
sube pentingne manuse harus berusaha
ngidupang endihan Api atmane
pang kembali murub. Yen atmane
buin murub atau hidup sinah
bayune kembali hidup.
Carane ngidu atau ngidupang Atmane pang murub tuah kembali
nyelepang kayun atau keneh ke tengah hati. Kenehe/ kayune abe keAtmane ne ade ditengah hati. Carane ngabe keneh
keAtmane ne ade ditengah hati
sesuai kepanjangan kata Jalikan iaitu “
Jape mantre delikang ragane”.
Jadi carane ngabe kayun atau keneh keAtmane tuah
aji jape mantre.
Saat mejape mantre
melahne negak mesile delikang
ragane. Kata delikang ragane artinne
tongosang ragane do kemo-mai
ingetang mejape mantre negak mesile do malu mikirang gegaen. Suud mejape
mare itungan gegaene.
Pang preside
kayune mecelep ke Atmane penting
kayune tulusang do pamerih, do berharap
ape- ape, do ragu, do ngambek do mikir tidong-tidong malu. Mejape doen ulengag malu
ne len-len durian itungang disubane suud mejape.
Yen tulus
mejape mantre sinah kayune
mecelep nembus Sanghyang Atme. Saat kayune
nembus Sang Hyang Atme ditu sube Atmane ngendih ngedenang sane ngeranaang bayune mewali idup.
Pang
enggal ngendih atmane
emput-emputin aji pernapasan rikale
mejape mantre sekadi anak ngendihang
api dijalikane meemput aji semprong.
Sesuai kepanjangan kata Tungku iaitu tunggu aku,
saat mejape penting masih
berdoa marep sang Hyang Atme. Doane
duh sang Hyang Atma tunggulah
Aku, jangan tinggalkan saya”(nyonteng).
Sambil mejape mantre misi
doa care ento sinah sang Hyang atme ne ade dihatine bakal ngantosang nyagain
hidupe lan ngangsan ngendih
Atmane. Rikale
ngendih murub sinah hidupe
bakal mebayuan.
Manut
kepanjangan kata dapur iaitu “damai pusatnya Roh”, pang hidupe merase damai
roh atau Atme ne ade dihati
pusatne. Kerane ento penting ngelah kayun tulusang
celepang kehatine aji anteng
mejape mantre semeng lan sanje kira-kira
setengah jam ngantos ajaman..
Tetapi yen sube mati bayu, kayune nu meleled
pesu sinah sing ade rase damai, hidupe
bakal setate paling oon-oonan
bengang-bengong laut atmane melecat care api jalikane mati..
Meleled
kepanjangannne “meled kanti melented doen kenehe” ken kesenangan
indrawi. Yen sube mati bayu terus meled doen ken kenikmatan duniawi
sampai sing eling nyelepang kayun keatmane mejape mantre
sinah sube selamane bayune bakal mati.
Bo sing ade harapan muali seger oger.
Keranane
ento ape sih susahne
tuah negak mesile mejape mantre ngucapang mantre ngantos
ping 500 sampai ping 1000. Nu tuyuhan asane numbeg
medendeng senter surye. Waktune mejape masih tuah semeng lan sanje
paling mekelo satu jam. Sisan waktune
selebihne nu dadi abe ngarap gai.
Mejape doen sampai sing inget megai masi tusing
beneh. Ne beneh hidupe inget mejape inget megai.
Yen sube mati bayu atau loyo-loyoan kanggoang do bes
nyaragin gae masi yen mati tusing ngabe ape-ape. Pentingne rikale tuwuh
wayah nu nyidaang mebayuan lan
sekedar nyidang ngajeng
to sane utame.. Baang
anake ngudaan umurne sane sibet
ngalih gae kati peteng lemah
sawirih Endihan Atmane nu
murub. Wak bo wayahan
kanggoang santai. Mare bangun ingetang kayeh tur mejape malu mare megai. Sanjane
mejape malu mare bareng ngitungan mebalih..
Saang
ngaran sangHyang Atma, widdhi
sane ade dihatine. Penting kayune
abe kesang Hyang Atme. Sang Hyang Atme tobo Sang Hyang widhi tongosne ade dihatine yen manuse
nu hidup..
Lokasi tangkahe ento
jalikan song jalikane ne betenan to lambang hati terbuka menerima ajaran/saran. Song
jalikan ne menek simbol pikiran hening
atau kosong saat mejape mantre eling ken Atme doen.
Apang enggal ngerasaang api Atmane ngendih murub
tongos mejape ne melah dialas-alase, digununge, sisin pasihe, ditongose sepi..Enggal pesan murub atmane ditongose care ento.
Awake kerasaang enggal seger sebagai tanda Api atmane
murub ngendih.. Luas ke alase
sing perlu peteng, lemahne sing jadi masalah.. Yen bek ade legu dadi poles aji autan..
Irage
yen dadi wong dese
peek alas , biasane luas kealase sube biase
ngalih saang, Kesempatan ngalih
saang to dadi anggon
sambilang ngidupang bayu , mejape ajebos
Pang
hidupe sesaian mebayuan penting
rasa –rasaang deweke mare
sekedar oon enggalin mejape...
Yen sube keliwat oon nak mule
keweh lan mekeloan bayune pacang pulih.. makane perlu waspada
pangsing terlalu drop bayune elingang
mejape.
Soal mejape mantre melahne
memang ditempat tertutup apang
endihan atmane engal murub. Care
jalikane mekribeng pang idongan ampehang angin. Yen dijumah
mejape melahne dikamar tertutup lan
yen negak tatakin aji ape je
pangsing langsung ngantug tanah.
III.PENGERTIAN JAPE MANTRE
Jape mantre artine ngucapang mantre abesik kanti seliun-liune.. Contoh matre
Om nama Siwaya yen japaang mantrane
ento ucapang berulang-ulang seliun
liune.. Keto doen pengertian jape
mantrane sane ngeranaang
bayune bise hidup.
Care anake ngosok
kayu ngae api tuah pebengkungin ngosok sinah
mesuang api. Keto masih pebengkungin mejape mantre sinah hidup api atmane .
Hidup api Atmane lantas ia
ngemaang bayu sane mekerane
mebayuan hidupe..
Selain mantre
OM namah siwa ya, liu ade
mantre bawak-bawak ne elenan
care dibeten ene:
1.
Hari
om
2.
Om
Namo narayana ya,
3.
Om
srilakmi ya namah dll.
Matrane ento
pilihin besik doenan tur ucapang
sedine-dine anggon mejape. doganti-gantine care anak nganten setia ken kurenan besik sing pati selingkuh.
Kanggoang yen ngelah bayu pragat oon antengin mejape yen nyidaang ping 1000
ngucapang mantre mare mereren. Ucapang mantre om santi-santi santi yen
sube suud memantra..
Pangsing orahane
kene keto ken anak ne sing
mau tau keadaan timpal, melahne yen dijumah mejape mengkeb mengkeb
dikamare. Liu anak
peteng sing nawang
agame menawangan tur
ngorahang timpalne pelih, sesat. Keranane ento
irage ne ngerti kanggoang ngalah mengkeb mejape
dikamare. Ngae tongos
suci dikamare kusus
mejape.
1V.KISAH 1000 PATUNG DICANDI PRAMBANAN..
Kisah bandung bondowose sepetengan
ngai patung kati siu to dadi anggon pelajaran ngidupang bayu dipetengne ngucapang matre ngantos penyiunan.
Yen preside ngucapang mantre sampai penyiunan sinah
keyakinanne side mencapai
tingkat puncak care lorojongrang dadi patung keseribu. Tanda-tanda
keyakinane bo dipucak bayune
kerasaang seger/mebayuan asan
ragane lan plong diperasaan..
V.NGETAP AWAK.
Motore pang
bagus pelaibne biasane
tiap bulan oline tape. Keto masih
pang bayune segeran
awake anak perlu tapin .Tap kepanjangane
“ tape brate”. Hidup perlu tape brate
sekitar 12 jam
anggon mersihin basang lan
uat-uate pang aluhan energine
lancar mengalir..
Saat mepuase elingang
nambahin oli suci manut kepanjangan kata oli iaitu “ojo lali
ingete “ artine do engsap inget . Maksudne
elingang mejape anggon ngasukan oli suci gune satwam pang gerakane lebih gesit.
Energi satwam to sebagaipelicin sane
ngeranaang gerakane dadi
lincahan.
Pang gerakane
tetap lincah semelahne tiap bulan
ingetang mepuase paling bedikne
acepok. Rajin mepuase mekerane bersih
basange lan uate. Yen sube bersih sinah
energi lancar mengalir. Hidupe pun segeran dadine yeng
uate bersih..
Asam urat, rematik ngilu-ngilu lakar
idongan kerasaang yen terus
inget puase setiap bulan. Puasane singperlu
ngantos mekelo cukup
12 jam doenan
tapi rutine ne utame.
VI.UDANG BUNGKUK.
Udang yen tletekang awakne
ngenah bungkuk. Udang
bungkuk gambaran awake bungkuk sing nyidaang tegak. Awake bungkuk sing nyidaang tegak umumne ulian mati bayu.
Apang bayune bangun
pentingne memori to hapus aji jape mantre semeng –lan sanje. Yen bes bek memori ucapang mantrene kanti ping 1000 sedine-dine.
Berjuang setiap hari mejape
ping siu ngantos lebih
sedine-dine sinah dalam
waktu duang mingguan bise gen
bayune bise bangun. Yen sube bangun
terusang masi sedine-dine mejape.
Tetapi yen hidupe
care udang dipikirane bek misi tain keneh iaitu memori,
biasane tunden mejape liuanan kirig-kirig care udang mejalan
mundur.
Sifat tamas
neade dimemorine
mengendalikan mental manusane pang nolak
mejape. Sifat tamase malah
mendorong pang peliat manusane terus
keduniawi care matan udang melontod
pesu. Sfat tamas ngelarangin pikiran manusane mecelep ke Atmane tur ngelarangin mejape.
Akhirne dalam kendali sifat tamas pikirane ngancan bek memori .Ngancan bek memori
duniawi dipikiran ngeranaang ngansan kuat sifat tamase. Sifat tamase ento
laut ngematiang bayu ,bingung-bingungan lan ngeranaang kepetengan hidupe.
Kerane ento lawanin sifat
tamase aji jape mantre pang sing
matiange bayune.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar