Jaman jani manut kitab suci
keadanin jaman kali utawi kaliyuga. Dijaman kali ketulis dikitab suci
umur manusane bawak-bawak pesane. Kenyataan dijagate dijaman modern tuah saje umur manusane bawak-bawak.
Jaman jani ngalih umur
satus tahun asane ngangsehang.
Diastun ade manuse meumur
penyatusan liunan tusing nyidaang ngengken...
Penyebab
utama ne mekerane umur manusane
bawak-bawak dijaman modern ulian
bayune enggal mati. Disubane mati bayu diastun kereng
ngajeng tetep mati bayu. Disubane
mati bayu penyakite liu ngrubede
ne mekerane engal mulih kegumi wayah. Sawirih eggal mulih kegumi wayah to mekerane umur manusane bawak-bawak.
Manuse modern
langah ngelah pengetahuan ngidupang
bayune yen bayune sube mati. Kerane ento dalam hidup ene yen enu demen
hidup digumine atau hidup pang mebayuan digumine penting ngelah pengetahuan
anggon ngidupang bayu. Yen sube ngelah pengetahuan sinah yen
mati bayu pereside buin ngidupang
bayu pang uling oon-oonan buin mewali seger.
TUTUR NGIDUPANG API DIJALIKANE.
Jalikan atau paon merupakan tongos
ngidupang api bagi pare sementon
sami. Dijalikane tongos ngidupang api
ento ditu ade tutur
ne dadi anggon petunjuk ngidupang
bayu. Tutur anggon ngidupang bayu to tuah merupe singkatan
kata-kata. Kata jalikan, paon, kayu,
api lan semprong, ngidu to
mekejang merupe tutur singkatan. Yen kata-kata
ento lantangan mare tuturne
ketawangin care dibeten ene:
1. NGIDU.
Ngidu manut bahasa indonesia keadanin berdiang diarep jalikane ngendih. Tetujone ngidu di arep jalikane misi api ngendih pang ilang dingine tur pang anget awake..
Geginan ngidu dijalikane to be ada petunjuk dasar ngidupang bayu. Kata ngidu to petunjuk singkat ngidupang bayu manut kepanjangan kata ngidu sekadi ene "ngidupang bayu". Dalam hal ene mekin api to carane ngidupang bayu. Ade sukseman api ne perlu tawangin apang hidupe mebayuan.
Berdiang kepanjanganne " berdiam diri ingat mantra berulang- ulang.. Jadi berdiam diri ingat mantra berulang ulang cara mendekatkan pikiran pada Atma sebagai cara menghidupkan tenaga.
1. NGIDU.
Ngidu manut bahasa indonesia keadanin berdiang diarep jalikane ngendih. Tetujone ngidu di arep jalikane misi api ngendih pang ilang dingine tur pang anget awake..
Geginan ngidu dijalikane to be ada petunjuk dasar ngidupang bayu. Kata ngidu to petunjuk singkat ngidupang bayu manut kepanjangan kata ngidu sekadi ene "ngidupang bayu". Dalam hal ene mekin api to carane ngidupang bayu. Ade sukseman api ne perlu tawangin apang hidupe mebayuan.
Berdiang kepanjanganne " berdiam diri ingat mantra berulang- ulang.. Jadi berdiam diri ingat mantra berulang ulang cara mendekatkan pikiran pada Atma sebagai cara menghidupkan tenaga.
2.API
Tutur ane ade di kata api ne dadi anggon petunjuk ngidupang bayu manut kepanjangan setiap hurup kata api care
ene “Atme pusat idupe”. Manut kepanjangan kata
api ento, ne penting tawangin jak mekejang Atme ne ade
dihatine ento pusat
idupe ne ngeranaang idup. Sawirih Atme dadi pusat idup otomatis Atmane
sumber bayune.
Care api
dijalikane bise gede endihne lan bise
mati, keto masi Atme pinake api didewek manuse sebagai pusat idup nak bise
ngedenang lan nyenikang endihne.
Rikale endih Atmane cenik ditu sube
bayune berkurang lan yen mati endihne
mekerane bayune mati. Yen sube ngerti tutur apang bayune idup
ditu bo petingne ngidupang
endihan atmane pang ngedenang.
Atme ne
dihati ento api kehidupan ne ngeranaang
bayune idup. Atme sebagai api kehidupan to care
api ne adedibusin motore ne
mekerane motore idup. Api atme ne ade dihatine gambarane patuh care
api di busi motore
ne mekerane hidup bayune. Kerane ento yen
mekite bayune idup api dihatine perlu endihang. Ngidu meekin api to simbol meekang pikiran ke Atmane atau ngingetang sang hyang Atme apang idup tur ngedenang bayune..
3.JALIKAN
Jalikan ne misi
song bolong to lokasi tangkah manuse ditengahne ade ruang
hati tongos sang hyang Atme
pinake api Kehidupan ne ngeranaang manuse hidup. Song jalikane ento simbol hati terbuka ken ajaran-ajaran atau demen mireng tutur
Tutur ne ade dikata jalikan ne dadi anggon ngidupang bayu manut kepanjangan kata
jalikan care ene “japemantre delikang
ragane”. Kata delikang ragane artinne oyongang ragane negak
mesile tatkale mejape
mantre. Negak mejape mantre ngucapang mantre berulang-ulang sebilang semeng
lan sanje ento carane
ngidupang api Atmane apang ngedenang..
Seleg mejape
mantre semeng lan sanje ento carane
ngidupang bayune yen merase
bayune mati.Tekun mejape semeng lan sanje ngantos preside ngucapang mantre penyiuan awai sinah bayune bakalan idup.
Mejape ne melah apang api atmane murub patutne ditongos tertutup atau agak tertutup
care jalikan mekeribeng..Soal
mantrane pilihin mantre-mantre bawak
sekadi “om namah siwaya, om namo
narayanaya ,Om Atme tattwatme
sudamam swaha, dll
4.KAYU, SAANG,TULUKANG
Apang ngendih
api dijalikane harus tulukin
kayu utawi Saang
sane kering. Ring tutur kayu to
ngaran kayun atau keneh(kayu simbol kayun).
Saang ngaran “sang Hyang Atme”. Dalam
hal ne kayun manuse atau keneh manusene sujatine bahan
bakar Sang Hyang Atme ne ngeranang endihan
Atmane ngedenang.
Yen mekeneh
apang ngedenang bayune,
patutne endihan sangHyang Atme ne dihati gedenang. Kayune atau kenehe abe ke sanghyang Atma ne ade dihatine. Jape mantre atau ngucapang mantre dihati
berulang-ulang to carane nyelepang kayune apang ketuju sang Hyang Atme dihati.
Kayu pang
mecelep kejalikane harus tulukang.
Tulukang kepanjanganne “tulusang kayune, ngendih ngedenang”. Dalam hal ne
pang kayune preside mecelep
kesang hyang atme ne ade di song atineqq harus tulusang kayune mejape mantre. Do pamerih
tidong-tidong. Tetujune mejapemantre tuah
nyelepang kayune ke Atmane
dihati. Yen kayune bo mecelep
nempel keatmane care kayu nempel ajak api dijalikane, api Atmane lakar nunjel
kayune laut ngendih atmane care
api ngendih ketulukin kayu.
Disubane ngendih ngedenang atmane, uli endihane
ento memancarkan sinar tur
ngalirkan bayu ne ngeranaang
bayune seger mebayuan. Jadi kayun atau
keneh iragene dadi bahan bakarne
ne ngeranang endihan atmane ngedenang. Dalam hal ene dadi manuse
perlu eling bahwane care
digumine liu ade kayu , sekirane irage digumine nak liu ngelah kayun. Apang atmene murub
ngidupang bayu sepihang kayune
anggon eling sang hyang Atme
pinake kayu anggon saang.
Atmane ne
miare irage dadi
hidup. Apang atmane
ngidupin maang bayu, irage
patut masi miare atme dihatine
apang ngedenang endih atmane.
Carane miare atme tuah eling
ngorbanang kayun abe
keatmane lewat mejape mantre tulusikhlas
apang tunjele ken Atmane rikale semeng lan sanjane doen.
5.SEMPRONG.
Tatkale ngendihang api disamping nulukang kayu
pang apine enggal
ngendih penting emput-emput aji angin
nganggo semprong. Tutur sane ade
dikata semprong ne dadi anggon ngidupang bayu, ngidupang api atmane manut kepanjangan kata semprong sekadi care ene “Semprot,
ngedenang”..
Dalam hal
ne tatkale negak mesile mejape mantre
nulukang kayun kejeroning ati di tongos atmane apang Atmane ngedenang perlu masi semprot aji napas
atau lakukan pernapasan. Tarik napas lewat cunguh
selantangne, tahan laut
elebin nafase masi lewat cunguh. Lakukan pernapasan yen preside
sampai 16x pernapasan. Saat melakukan pernapasan terusang mejape mantre sing suud-suud.
Lewat praktek pernapasan ngeranaang api atmane sane merupe
boo sinah lakar ngedenang
ngendih.Disubane ngedenang sinah
lakar merase bayune bangun tur angetan asan awake.
Kerane ento apang enggalan api dideweke murub pang mesuang bayu sambil mejape
elingngang pernapasane atau pranayamane.. yen sube
suuud elingan ngucapang mantre Om
santi-santi,santi,
6. TUNU, NUNU, TUNJEL, PUUN, LEBENG..
TUNU kepanjangane "tulus nuut" . Apang bayune idup harus tulus nuut mejape mantre..
Nunu kepanjangane "nuut nuut"/ nempo nempo.. Yen rage belog sing nawang tutur ingetang gen nuut nuutin timpal mejape mantre.. Seleg nuut mekele kele sinar Atmane ngeranaang dadi anak ngerti.
LEBENG Kepanjangane "lege, bengah". Dalam hal ene yen endihan atmane murub, idup bayune ngeranaang lege kenehe lan rupane bengah. Rupane seming tanpe bayu dadi bengah ulian idup bayune.
PUUN kepanjangane "puunah". Dalam halne rase sedih, sebet lan penyakite lakar punah yen Atmane ngedenang endihne.
TUNJEL kepanjangane "tuntunan jelas". Dalam hal ene tuntunan jelas to megune anggon nunjel kayun ring Api Atmane pang hatine lege tur punah sarwe lare lan penyakite.
7. TUNGKU
tungku adan jalikane dlm bahasa indonesia. Tungku kepanjangane " tunggu aku" artine antosang tiang". Dalam hal ene yen bayune mati patutne matur ken sang hyang Atme . Carane matur care ene " duh sang hyang Atme antosang titing, jagain urip tiang mangde seger bayun tiange, Sampunang ratu ngalahin tiang dst" keto arepe matur atau ngomong ajak Atme dihatine pang mebayuan idupe...
TUNU kepanjangane "tulus nuut" . Apang bayune idup harus tulus nuut mejape mantre..
Nunu kepanjangane "nuut nuut"/ nempo nempo.. Yen rage belog sing nawang tutur ingetang gen nuut nuutin timpal mejape mantre.. Seleg nuut mekele kele sinar Atmane ngeranaang dadi anak ngerti.
LEBENG Kepanjangane "lege, bengah". Dalam hal ene yen endihan atmane murub, idup bayune ngeranaang lege kenehe lan rupane bengah. Rupane seming tanpe bayu dadi bengah ulian idup bayune.
PUUN kepanjangane "puunah". Dalam halne rase sedih, sebet lan penyakite lakar punah yen Atmane ngedenang endihne.
TUNJEL kepanjangane "tuntunan jelas". Dalam hal ene tuntunan jelas to megune anggon nunjel kayun ring Api Atmane pang hatine lege tur punah sarwe lare lan penyakite.
7. TUNGKU
tungku adan jalikane dlm bahasa indonesia. Tungku kepanjangane " tunggu aku" artine antosang tiang". Dalam hal ene yen bayune mati patutne matur ken sang hyang Atme . Carane matur care ene " duh sang hyang Atme antosang titing, jagain urip tiang mangde seger bayun tiange, Sampunang ratu ngalahin tiang dst" keto arepe matur atau ngomong ajak Atme dihatine pang mebayuan idupe...
7.API MERUPE BOO.
Boo
kepanjangane”bengong, olog-olog pong” lan bongol-bongolan”. Yen endihan Atmane care
boo to mekerane anake liunan
bengong-bengongan lan
olog-olog pong sing nyidang kengken. Yen boone
nu gede liunan anake yen orahin bongol-bongolan atau sing nyak gerunguang ape. Hidupne
tuah ngitungan dewek pedidi.
Dimasyarakat sing inget mebraye,
sing inget gotong royong pokokne memongol. Orahin mejape masih memongol
Care api boo
depinin sing tulukin
kayu, sing semprot
aji semprong sinah boone
ngenyenikang. Keto masi
yen enihan atmane sube
care boo lantas tetep memongol,
sing kayun mejape mantre nyelepang
kayun ke Atmane sinah endihan
Atmane nyenikang. Disubane cenik
sinah ngeranaang hidupe
tuah bengong olog-olog pong sing nyidaang megai tinggal ngantosang mati kalahine ken Atmane.
Sube tongosine lan idupine ken Atmane rikale mati bayu masi sing matur lan seolah olah Sang Hyang Atme sing berarti ya Atmane tinggal melecat. Disubane melecat sinah tamat idupe. Makane yen nu demen idup penting matur lan rajin mejape mantre.
Sube tongosine lan idupine ken Atmane rikale mati bayu masi sing matur lan seolah olah Sang Hyang Atme sing berarti ya Atmane tinggal melecat. Disubane melecat sinah tamat idupe. Makane yen nu demen idup penting matur lan rajin mejape mantre.
6.PAON.
Adan jalikan
ne elenan Paon. Tutur
ne ade dikata paon manut kepanjangan kata paon care ene
“paling oon-oonan”. Yen hidup paling oon-oonan to tandane api Atmane sube
cenik pesane care boo mekire mati. Hidupe
paling, inguh, uyang ulian sing
ade endihan atme. Hidupe dadi kepetengan yen atmane tusing ngendih.
Sing ade
pegalang dihatine to mekerane paling, bingung lan oon-oonan.. Anake ne sing mireng tutur, sing kerungu ken tutur tur sing nyak mejape mantre liunan
yen sube endihan
Atmane cenik lakar paling, oon-oonan. Disubane paling oon-oonan mare
ye kemo mai metakon ngalih jero
balian atau ngalih munyin baas.
Dadi manuse
digumine pangsing paling dituane elingang mejape mantre tulusang
kayune apang atmane
ngedenang endihne ne ngeranaang
galang lan liang idupe. Atmane
ento sundih pegalang keneh lan idep..
Atme ento ngeranaang hidup
bebas sing kepetengan..
MEJAPE DITONGOS
SEPI
Mejape ditongos
tongos sepi care
di alase, digununge, sisin pasihe
melah pesane. Pikirane enggal tenang
ditongose ento.. selain pikiran tenang,
endihan atmane enggal
pesan ngedenang..
Endihan Atmane
enggal pesan kerasaang yen mejape
ditongose ento. Pikiran galang, perasaan plong lan awak iying yen
endihan atmane ngendih ngedenang. Kerane ento yenmekite
bayune enggal bangun..
Luas ke tongos sepi care
digununge lan dialase sing perlu
petengne yen ngelah
rase takut. Sanjane jam-jam
teluan gen melah mejape ditongose
sepi. Luas ketongos sepi sing perlu
ngantos bulanan dialase. Yen rage sibuk cukup
ajebos doenan mejape dialase . luas kealase kanggoang
seminggu sekali atau sebilang
bulan..
Luas kealase atau ke tongos
sepi anggap to anggon represing
atau penyegaran mental. Luas ketongos sepi mejape matre ngedenang Atme to refresing
ne sujati. Sebab kesegaran
ne sujati tekane ulian enihan api
Atmane ne ngedenang...
TIRTEYATRE.
Tirteyatri kesusun aji
kata tirte ne artine
yeh suci. Kata yatre
artine mejalan. Yen
gabungang tirteyare artine yeh
mejalan atau yeh meembah.
Yeh to cair
atau encer. Dalam halne tirteyatre artine
bayu ne encer, mencair meembah.
Bayune encer , mencair meembah dideweke to ulian
demen luas metirteyatre ketongos
tongos sepi, tempat suci. Di tongose
sepi lan suci ditu mejape mantre anggon
ngidupang api atmane nengeranaang
bayune mencair..
Selain bayu mencair,
akale lan kecerdasane milu mencair
yen demen mejapemantre sambil
metirte yatre.. Yen sing demen metirte yatre
lan mejapemantre akale lan bayune
lakar beku care es. Sang hyang kame atau hawa
nafsune mekuang bayu, akal lan
idepe..
Yen sube beku akale lakar kaku, bayu beku awake
enggal kaku lan metambah sifate dadi kaku. To hasil
dadi manuse pragat nuruti
sanghyang kame sing nyak luas metirte yatre tur mejape mantre.
Siiiip..
BalasHapus